onsdag 9 november 2011

Jag Päronbåten och kampanjen!

Jag är Päronbåten och min färg är grön. Smaken hos mig är den samma som hos ett päron. Inte exakt samma. Men den ska påminna om päron. Många säger att jag smakar piggelin men det gör väl inte så mycket. I hyllan brukar jag hänga med hallon- och lakritsbåtarna. Jag har två bilar, en röd ferrari och en brun. Den bruna smakar cola så att ni vet. Den är ny och smakar grymt gott enligt många godismonster.

Det kommer att vara jag Päronbåten som kommer att sköta den här bloggen om just mig och mina päronbåtar. Varför i all världen skapade jag en sån här sida för mig själv? Egotrippad much!?
Neh, saken är den att jag har fått i uppgift att stå som front-face för en kommande kampanj som ska göra päronbåtar till en grön liten sak som alla vill ha eller åtminstone vet vad det är. Kanske tom smakat på.

Det är klassen som studerar till Onlinemarknadsförare på Medieinstitutet (OLM11). Som fått i uppgift att göra en kampanj för var sin godis-sort i respektive grupp.

Du kan följa mig Päronbåten på Twitter om du har det. Annars hoppa bara in på Facebook där jag sköter sidan Päronbåtar :)

De deltagande är:

Päronbåtar (godast!)
Sheriffstjärna
Heta Läppar
Surskalle
MrLakrits
Surapatroner
Gummibjörnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar